Sobota, 27 července, 2024
Strážovské a Súlovské vrchy

Rohatá skala

Rohatá skala je nenápadný kopec s nadmořskou výškou 850 metrů nad mořem ve Strážovských vrších. Je situován 2,5 kilometru severozápadně od Mojtína. Nejvyšším bodem je vápencové skalisko s kovovým křížem a výhledy na sever a severozápad. Vidět jsou hlavně Javorníky, část Strážovských vrchů a Bílé Karpaty. Na vrcholek skály je natažen řetěz. I když se nejedná o senzaci, i přesto má skála své kouzlo. Přes vrchol sice vede žlutá značka, ale i tak se budete cítit jako na nějakém odlehlejším místě v přírodě. A je velmi pravděpodobné, že tam budete sami.

Na Rohatou skalu vás dovede žlutá značka z obce Ladce (10 km) nebo z Mojtína (4,5 km). Vystoupit jde i z Košeckého Podhradie po zelené do sedla Mraznica, kterým prochází žlutá od Ladcí. Pod Rohatou skalu lze vyjet i na kole. Kousek za sedlem Mraznica vybíhá široká lesní cesta, která se klikatí ve svazích a prochází kousek od vrcholu Rohaté. Pod skálu jde z této cesty snadno vyjet. Jen je nutné dávat pozor a odbočku nepřehlédnout – viz foto dole.

Kopec Rohatá skala ze sedla Mraznica.

Při výstupu severozápadní stranou by málokdo, byť jen na zlomek sekundy, pomyslel na kolo. Věřte ale, že se kdysi dávno našel člověk (lépe řečeno blázen), který si řekl, že vytlačit kolo ten kousek pod skálu po žluté nemůže být přece nic těžkého. Během heroického snažení nebylo jeho přáním, aby ten skoro převislý svah skončil, ale aby nikoho nepotkal. Ještě dnes by byl kolemjdoucí šokován z toho výjevu. Stačilo se tehdy jen lépe podívat do mapy a zjistil by, že se pod skálu dá dostat s kolem z opačné strany i civilizovaným způsobem. Ale opravdu nevím, o koho se jednalo, mám to jen z doslechu… 😉

Rozcestí pod vrcholem. Chodník z obou stran vede přes hezký bukový les. Směrem od Ladcí je pěkně strmý závěrečný výstup.
Vrcholové skalisko.
Výstup po řetězu vzhůru.
Nic pro početnější skupinu.
Vrcholová kniha.
V dáli se táhnou Bílé Karpaty.
Louky a kopec Stupčie (799 m).
Pohled na část Strážovských vrchů.

Pro cyklisty: Obr. vlevo zobrazuje odbočku cesty (vpravo) směrem ze sedla Mraznica. Obr. vpravo zachycuje odbočku na vrchol Rohaté skaly z lesní cesty – žluté značení je lehké přehlédnout. Po cestě je dále možné pokračovat na Mojtín a projet se údolím přes Kamenné vráta. Pro sjezdaře se nabízí Trail Kanada, který začíná na stejné cestě jižně od Rohaté a směřuje k sedlu Mraznica.